Selamat Datang Ke Laman Kelab Penyayang Universiti Malaysia Pahang 2010, Sebuah Kelab Amal Yang Bernaung Di Bawah Yayasan Budi Penyayang Malaysia, Yang Bertanggungjawab Memberi Peluang Kepada Mahasiswa Dan Mahasiswi Untuk Mengasah Bakat Mereka Dalam Berkhidmat Kepada Masyarakat Serta Memberi Tauladan Dalam Pembudayaan Semangat Kesukarelawanan Kepada Persatuan Lain Semoga Kunjungan Anda Akan Memberikan 1001 Keberkatan Kepada KPUMP Walau Tidak Kira Dimana Jua Anda Berada Ayuh Kita Sama-Sama Memperkasakan Ikatan Silaturrahim,Pengetahuan,Pendidikan Dan Ekonomi Kelab Penyayang UMP Sebarang Komentar, Cadangan, Kemusykilan Mengenai Apa Jua Berkaitan Dengan KPUMP, Sila Emailkan Kepada kelabpenyayang_ump@yahoo.com

Masyarakat Penyayang


Cabaran ketujuh dalam Wawasan 2020 ialah mewujudkan masyarakat penyayang (caring society) dan budaya penyayang dalam kalangan masyarakat Malaysia. Y.A.B. Dr Mahathir mentafsirkan masyarakat penyayang dan budaya penyayang sebagai sistem sosial yang mementingkan masyarakat lebih daripada diri sendiri dengan kebajikan insan tidak berkisar pada negara atau orang perseorangan tetapi sekeliling keluarga yang kukuh. Dengan kata lain, masyarakat penyayang ialah masyarakat yang hidup bermuafakat dengan anggota-anggotanya yang mesra dan bertimbang rasa. Setiap orang saling faham-memahami dan hormat menghormati iaitu yang muda menghormati yang tua dan yang tua mengasihi yang muda.

Membentuk masyarakat penyayang merupakan satu metodologi yang relevan dan mantap bagai membentuk rakyat Malaysia yang bersatu padu dalam jangka masa yang panjang. Ia boleh dianalogikan sebagai akar pepohon besar yang mencengkam tanah dan mampu berdiri teguh.

Tampuk Kepimpinan KPUMP 2010

MAJLIS TERTINGGI KELAB PENYAYANG 2010

PENGERUSI
MUHAMMAD SUHAIMI BIN MAN

NAIB PENGERUSI 1
UMMI’ AQILAH BT OTHMAN

NAIB PENGERUSI II
MOHD NAZRUL IKHMAL B TAJUDIN

SETIAUSAHA AGUNG
WAHIDA BT MAT ZIN

SETIAUSAHA KERJA
HAMIZATUN BT MOHD FAZI

BENDAHARI AGUNG
NOOR NABILAH BT MAZLAN


EXCO:

PROGRAM
WAN MUHAMMAD SYAFIQ BIN WAN ISMAIL

PUBLISITI & PENERBITAN
NUR AIN ITHNIN BT ALIAS
JALEHA BT SATHAR

EXCO IT-MULTIMEDIA
SITI NATRAH BT MUSA

EXCO KEBAJIKAN & AKADEMIK
TUAN NOR IMANI BT TUAN YUSOF
FATIMAH AZZAHRA’ BT MISEBAH

EXCO TUGAS-TUGAS KHAS
NURUL AIN BT MOHAMED HATTA
MUHAMMAD AZAM BIN ISMAIL

EXCO KEMASYARAKATAN
NURSHAZWANI BT MOHD SOBRI

EXCO KEUSAHAWANAN
NASRUDDIN BIN ABD LATIF

;;